;
2.11.2017 09.00
Ajankohtaista

Asiakastyytyväisyys edelleen kasvussa - kehitettävääkin on

Fingridin asiakastyytyväisyys ja tunnettuus kehittyvät hyvään suuntaan. Asiakkaiden palautteita hyödynnetään Fingridin toiminnan ja palvelujen kehittämisessä.

Fingridin asiakkaat ovat entistä tyytyväisempiä toimintaamme ja palveluihimme. Tulos käy ilmi syksyllä toteutetusta asiakastyytyväisyystutkimuksesta. Palveluista sähkönsiirron, alkuperätakuun sertifikaatin sekä sähkömarkkinainformaation tulokset olivat nousseet merkittävästi.
 
Fingridin toimintaa hyvin tuntevien asiakkaiden osuus on kasvanut merkittävästi: Vuonna 2015 vain 59 % vastasi tuntevansa toimintaa hyvin, 2016 luku oli 71 % ja nyt jo 78 %. Fingridin tapaa toimia asiakkaiden kanssa voi suositella 82 % vastaajasta.
 
Odotuksiin nähden olemme onnistuneet parhaiten aktiivisuudessa kansainvälisessä yhteistyössä (tulos 4,0 / tärkeys 3,9), koko yhteiskunnan hyväksi toimimisessa (4,1 / 4,5) sekä asiakkaiden tasapuolisessa kohtelussa (4,0 / 4,5).
 
Suurimmat erot odotuksiin nähden ovat tekemiemme ratkaisuiden kustannustehokkuudessa (tulos 3,6 / tärkeys 4,4), yhteistyöhalussa- ja kyvyssä (3,9 / 4,5) sekä asiakkaiden liiketoiminnan ymmärtämisessä (3,8 / 4,4).

Palautteiden avulla kehitetään toimintaa ja palveluja 
 
”Vaikka tuloksissa onkin parannusta edelliseen vuoteen, emme silti jää odottelemaan tyytyväisenä talvea, vaan käymme tulokset, erityisesti sanalliset palautteet, tarkkaan läpi ja teemme näiden pohjalta parannuksia toimintaamme. Erityisesti haluamme varmistaa ratkaisuidemme kustannustehokkuuden ja viestiä aiheesta entistä enemmän.  Kehitämme edelleen suunnitelmallista asiakasyhteydenpitoa ja aloitamme sähköisten palvelukanaviemme uudistamisen”, Fingridin asiakkuuksista vastaava johtaja Jussi Jyrinsalo sanoo.

Lisätiedot:


Rami Saajoranta, Fingrid Oyj, rami.saajoranta(at)fingrid.fi
 
Fingrid toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimuksen vuosittain syksyllä. Tämän vuoden tutkimus toteutettiin lokakuussa kyselylomake- ja haastattelututkimuksena yhteistyössä Innolink Research Oy:n kanssa. Vastauksia saatiin 153 kappaletta. Lämmin kiitos kaikille vastanneille!