4.6.2024 14.38
Kuulemiset ja konsultaatiot

Fingrid käynnistää kuulemisen itsenäisen aggregoinnin kompensaatiomallin korvauksen laskentamenetelmästä. Lausunnot pyydetään toimittamaan Fingridille 18.6.2024 mennessä.

Fingrid käynnistää kuulemisen valmistelemastaan itsenäisen aggregoinnin kompensaatiomallin korvauksen laskentamenetelmästä. Kuulemisen kohteena on seuraava dokumentti:

• Itsenäisen aggregoinnin kompensaatiomallin korvauksen laskentamenetelmä (tunnus: FG-2024/408)

Esitetty korvauksen laskentamenetelmä koskee ensi vaiheessa itsenäisen aggregaattorin osallistumista automaattiseen taajuuden palautusreserviin (aFRR). Esitetty korvauksen laskentamenetelmä on tarkoitus ottaa käyttöön aFRR-tuotteessa osana itsenäisen aggregoinnin mallin käyttöönottoa arviolta maalis-huhtikuussa 2025. Esitetty laskentamenetelmä on sisällöltään sama kuin aiemmin osana itsenäisen aggregoinnin mallin aFRR-ehtokuulemista (tunnus: FG-2024/171) esitetty kompensaatiomalli.

Lausunnot pyydetään toimittamaan Fingridille viimeistään 18.6.2024. oheisella lausuntolomakkeella sähköpostitse osoitteeseen: verkkosaannot[at]fingrid.fi. Pyydämme otsikoimaan sähköpostin: "Kuuleminen itsenäisen aggregoinnin kompensaatiomallin korvauksen laskentamenetelmästä". Saadun palautteen perusteella Fingrid viimeistelee ehdot ja edellytykset ja toimittaa ne Energiavirastolle vahvistettavaksi.

Lisätiedot:

Suvi Peltoketo, Fingrid Oyj, puh. +358 30 395 5360